    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Możliwości" US'u & sprawdzanie...
    Date: Thu, 21 Dec 2006 12:49:16 +0000 (UTC)

    <b...@w...vectranet.pl> napisal(a):
    > Czy ktoś orientuje się jak wygląda losowe sprawdzanie podatników?

    Przedsiębiorców kontrolują podobno losowo, aczkolwiek znam takich, co
    od 10 lat nie zostali wylosowani, mimo prowadzenia nawet całkiem
    sporej działalności :)

    Osób nieprowadzących DG to raczej bez powodu nie kontrolują.

    > Kolejna sprawa: Slyszalem ze historia rachunku w bankach jest na 5 lat po
    > ich zamknieciu, i przez taki tez okres US ma do nich dostep, to prawda??

    Prawda.

    > Next questions: Kary... Czy sa jakos blizej przyblizone stawki za kary?

    Przeczytaj "Kodeks karno skarbowy". Stawki są definiowane jako zakres
    liczby stawek dziennych. Stawka dzienna jest natomiast szacowana pod
    kątem dochodów, możliwości zarobkowych podatnika i tak dalej. Jednym
    słowem stawka dzienna rencisty na wózku będzie mniejsza, niż jeżdżącego
    mercedesem S600 biznesmena. A przynajmniej powinna być :)

    > I ostatnie pytanie: Jezeli jakis delikwent idzie pod skalpel US, to co
    > dokladnie jest mu sprawdzane?

    A to już zależy od kontrolerów :)

    > I na jakiej dziala to zasadzie.... Oni podaja
    > dane delikwenta i nie wiem system znajduje im wszystkie konta bankowe,
    > lokaty i inne rzeczy? Czy oni musza kazdorazowo wysylac wnioski do bankow z
    > prosba o dostep do konta danego delikwenta?

    To drugie. Wiedzą jedynie o kontach dla działalności gospodarczej, bo
    sam im o tym musisz powiedzieć.

    > Inaczej mowiac: Czy jezeli
    > Kowalski ma 1 konto oficjalnie a 2 na lewo w zupelnie innym banku to jakie
    > jest prawdopodobienstwo ze i te konto Jasiowi namierza;-))

    Co to znaczy "konto na lewo"?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/