    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moment poniesienia kosztu - płace i ZUS
    Date: Wed, 8 Apr 2009 06:19:31 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 23:53:25 +0200, Jagna napisał(a):

    > Co jednakże ustawodawca miał na myśli w dalszej - ciemnej stronie
    > przepisu?
    >
    > W odniesieniu do wynagrodzeń wypłaconych z poślizgiem, czyli tak, jak to
    > pisałam wyżej - w lutym za miesiąc styczeń, kiedy to koszt wynagrodzeń i
    > tak dotyczył stycznia, to składki ZUS są kosztem, gdy (i tu polecę
    > cytatą):
    >
    > 6bb. Składki [...] w części finansowanej przez płatnika składek [...]
    > stanowią koszt uzyskania przychodów w miesiącu, za który należności te
    > (wynagrodzenia - mój dopisek) są należne, pod warunkiem, że składki
> [...]

    Dobrze myślisz - żeby zaliczyć w koszty stycznia, musisz zapłacić składki
    na miesiąc przed właściwym terminem. Posłowie chcieli dobrze a wyszło im
    jak zwykle....
    W praktyce jeśli chcesz z tego korzystać robisz po prostu wcześniejszą
    wpłatę w lutym podając w "kodach" ze są to składki za luty. Z tego co
    wiem system ZUS-owski radzi sobie poprawnie z takimi przedpłatami.
    Większość znanych mi firm postanowiła "olać" to udogodnienie i czekać na
    podobno szykowaną nowelizację ustawy.