    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Modem i internet w kosztach bez komputera w ŚT
    Date: Sat, 21 Apr 2007 18:26:39 +0200

    On Sat, 21 Apr 2007, e...@w...pl wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > peryferyjną AP niż komputera), które de facto mogą pracować bez
    > komputera, ponieważ AP posiada swoje wlasne oprogramowanie i łączy się
    > z wieloma komputerami, więc na pewno nie jest urządzeniem peryferyjnym
    > (jak np. drukarka). Od faktur za AP i antenę odliczyłem VAT tak jak
    > przy normalnych materiałach czy wyposażeniu, a resztę wrzuciłem w
    > koszty. Dopiero mnie coś niedawno ocknęło jak czytałem artykuły o
    > zakupie części komputerowych, że wg tych artykułów nie miałem prawa
    > ani do odliczenia vatu ani do wrzucenia w koszty AP, anteny i

    ...bo? :)
    Dobrze opisałeś problem: JEŚLI ktoś składa kompa, i wrzuci sobie
    "części luzem" w koszty (aby nie przekroczyć limitu do amortyzacji)
    to ktoś może się (zgodnie z przepisami) przyczepić.
    Ale przecieć komputer już JEST, prawda?
    No to zakupy do 3500 zł nie stanowią "ulepszenia w rozumieniu
    ustawy", a więc mogą iść zwyczajnie w koszty.
    Co jest przeszkodą?
    Sądzę, że gryzie Cię fakt iż komp jest nieewidencjonowany.
    I że może być problem z wyjaśnieniem, jak traktować taką
    "dokupioną kartę" w razie sprzedaży całego (nieewidencjonowanego
    w DG) kompa. Hm... no może.
    Ale dopóki owa karta itp. są "w majątku DG" i "wykorzystywane na
    cele DG", to przyznam iż przeszkód nie widzę.
    Kto widzi, niech opisze JAKIE!
    Warunek "zakupu *w celu* DG" jest spełniony.
    Wykorzystanie na inne cele miejsca nie ma.
    Kwalifikacja czegoś nie zaliczonego do ST jest (w rozporządzeniu,
    po prawdzie dotyczy wyposażenie ewidencjonowanego, czyli
    ponad 1500 zł szt, ale per analogiam :) wyjaśnie że
    pozostałe jest nieewidencjonowane, ale też nazwać możemy
    je "wyposażeniem").

    pzdr, Gotfryd