  • Data: 2006-02-05 14:48:23
    Temat: Re: Metoda memorialowa czy kasowa raz jeszcze
    Od: "Paweł Jurewicz" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Zgoda. Metoda kasowa to najlepsza metoda na utratę klientów.

    > Tu się nie zgodzę. Jeśli spełniasz wszsytkie warunki do objęcia meodą
    > kwartalną i masz dość sampodyscypliny żeby środki przeznaczone na VAT
    > wpłacać np do banku, a nie przejadać, to ta metoda jest wygodniejsza.
    > Przede wszystkim 3 mniej wypełniania deklaracji. Bo to że masz w ten
    > sposób darmowy kredyt od budżetu na 1 lub 2 miesiące to ma mniejsze
    > znaczenie.
    > Metoda jest niezalecana tylko dla tych, którzy spodziewają się zwrotów
    > VAT.

    (sory, ze wracam do starego watku, ale dopiero dzis wpadla mi ta gazeta w rece)

    A co powiecie na te opinie:
    "Najpowszechniej stosowana metoda potracania kosztow przez podatnikow
    prowadzacych podatkowe ksiegi przychodow i rozchodow jest metoda kasowa.
    Ujmowanie kosztow w momencie ich poniesienia jest znacznie prostsze od metody
    memorialowej. W metodzie memorialowej podatnik przed ujeciem kosztu w ksiedze
    musi wielokrotnie dokonac analizy, do ktorego okresu (roku podatkowego) nalezy
    zaliczyc konkretny koszt - stosowanie metody memorialowej w praktyce jest
    przede wszystkim bardziej klopotliwe i pracochlonne. (...) Ewa Gruchot"
    zrodlo: "Gazeta Podatkowa" nr 53, 4.07.2005, s. 11.

    PJ