    From: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ludzie nie chca fakltur
    Date: Tue, 19 Oct 2004 09:42:40 +0200

    Użytkownik "Hubert" <C...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:cl1520$fkm$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > mam taki klopot
    > sprzedaje komputery
    > na magazynie lezy mi towar ktory jzu sprzedalem a go nie rozliczylem
    > zdaza sie ostatnio czesto ze klient kupuje cos i nie chce fakturki
    > Mi zalezy na fakturkach bo nie chce sie bawic z kasy fiskalne
    > Czy bedac Vatowcem moge rozliczac sprzedaz towarow i uslug
    > bez fakturki VAT i bez kasy fiskalnej?
    > Jesli tak to do jakiego czasu - tzn czy sa jakies limity?

    To zależy kiedy rozpoczołeś DG jak w tym roku to do kwoty 20.000 złotych
    sprzedaży na rzecz Os. fiz. nie prow. DG nie musisz mieć kasy fiskalnej.
    Jak w latach poprzednich i w roku poprzednim nie przekroczyłeś 40.000 zł.
    sprzedaży na rzecz osób fiz. nie prow. DG to dopiero po przekroczeniu kwoty
    40.000 sprzedaży na rzecz osób fiz. nie prow. DG musisz zainstalować kasę.
    Nie ma przy tym znaczenia czy oni chcą faktury czy też nie. Jak przekroczysz
    te kwoty to musisz mieć kasę fiskalną.
    Pozdr.
    Andrzej N.