    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Limit VAT: GP, dziś.
    Date: Wed, 16 Feb 2005 11:11:26 +0100

    In article <Pine.WNT.4.60.0502151643390.4032@athlon>,

    > Tyle iż mi z ustawy wychodzi (nadal) iż limit na rok "n" wyliczany
    > jest właśnie z wartości ogłaszanej na rok "n-1" - przecież wyraźnie
    > napisano "poprzedzającego".
    > Interpretacja US (i GP, tudzież twoja :)) mnie nie przekonuje.

    Już chyba wiem, skąd Ci się zamieszanie bierze. To nie jest wartość "na
    rok n-1". To jest wartość "z roku n-1". Równie dobrze mogłaby być z
    czasów Mieszka I (oczywiście gdyby tak w ustawie napisali).

    > Jaki INNE !!??
    > Albo zasada jest TAKA albo jest INNA.

    No tak. Tylko pokaż mi, gdzie ktoś twierdzi, że *aktualny* limit ma
    zastosowanie *do zeszłego* roku.

    > Albo dla roku "n" obowiązuje limit z roku "n-1" (IMHO) albo (jak
    > chce US i GP) obowiązuje limit z roku "n" - a więc dla lat
    > 2002, 2003 i 2004 - limit WYŻSZY.

    Dla roku n obowiązuje limit dla roku n. W 2004 r. obowiązywał limit
    wyższy (w złotówkach) niż w 2005 r. W czym problem?
    A może inaczej - spróbuj sobie wyobrazić sytuację, że w 2004 r. (i
    wcześniej) nie było tego przepisu.

    --
    pozdrawiam
    Jarek