  • Data: 2003-10-06 07:27:36
    Temat: Re: Likwidacja DG i rozliczenie VAT. POMOCY !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Oct 2003, Janusz wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    [...]
    >+ > Hm... musisz ustalić jak wobec tego w końcu księgujesz:
    >+ > - w okresie którego dotyczy przychód dla którego poniosłeś koszt
    >+ > - w momencie zapłaty (kasowo).
    >+ > Wszystko tak kśiegujesz ?
    >+
    >+ Telefon + ZUS w momencie zaplaty. Cala reszta (jesli jest jakakolwiek) tez w
    >+ momencie zaplaty:)
    >+ bo wystawienie faktury w sklepie = zaplata.

    Acha. Czyli jeszcze nie ustaliłeś sposobu księgowania :)
    To sobie ustal, na wszelki wypadek będziesz mądrzejszy :)
    [...]
    >+ > Acha. No to pytam, czy masz "kwitki" zapłaty ?
    >+
    >+ Hm... potwierdzenia z banku wykonania przelewu za ZUS i Telefon. O to Ci
    >+ chodzi?

    Dla porządku: *jeśli* chcesz powiedzieć, że księgujesz kasowo
    - to tak, o to chodzi :) Jeśli księgujesz memoriałow - to
    fakt zapłaty jest bez znaczenia :)
    [...]
    >+ > Więc jak kupisz towar (materiały), to przy kasowym rozliczaniu
    >+ > wpisać masz je "zaraz" (§ 17).
    >+ > Ale kosztem będą po zapłaceniu, być może kwartał później :] !
    >+
    >+ Ech... i ja to wszystko starams ie zrozumiec? :) Ja juz nie wiem co bedzie
    >+ pierwsze...

    ..bo to był przypadek kiedy najpierw przywozisz towar a dopiero
    później za niego płacisz :) Jak rozumiem: "nie ma zastosowania".
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)