    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Licencja na fotografię z Vatem czy bez?
    Date: Wed, 11 Jan 2006 19:56:55 +0100

    Franek wrote:
    > Czy ktoś orientuje się -
    > Czy w momencie sprzedaży licencji do fotografii należy naliczyć VAT i
    > odprowadzić go do US czy nadal tego typu licencje są zwolnione z VAT?
    > (transakcje między firmami, obie mają siedzibę w PL)

    Moim zdaniem 22%. Załącznik 3 do ustawy o vat w pozycji 162 podaje
    "Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów
    za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania" jako objęte stawką 7%, ale dotyczy to twórców.
    Jeśli ów twórca prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której
    sprzedaje licencje do _własnych_ zdjęć, to pewnie się pod to załapuje.
    Co więcej, załącznik 4 do wspomnianej ustawy zwalnia z podatku te same
    usługi, ale pod warunkiem, że można je zakwalifikować jako 92 PKWiU,
    czyli "usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem". Jeśli więc
    twórca robi zdjęcia "kulturalne", cokolwiek by prze to rozumieć, to
    pewnie może sprzedać licencję ze stawką ZW.
    Ponadto art. 15.3a ustawy nie uznaje takich usług za działalność gosp.
    (i tym samym zwalnia je z vatu), jeśli między zlecającym a wykonującym
    zlecenie istnieje związek, o którym mowa w art. 15.3 pkt 3.

    Natomiast sprzedaż licencji w ramach DG do "cudzych" zdjęć, np. przez
    agencję foto objęta jest stawką 22%.

    Powyższe to moje wnioski wyciągnięte z lektury ustaw. Chętnie poznam
    inne interpretacje :)

    Pozdrawiam
    @