eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?) › Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
    From: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
    Date: Tue, 13 Nov 2007 19:50:46 +0100

    Użytkownik <p...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:fhc9o0$331$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tyle że laptop będzie dostarczany przez kuriera.
    > Czy zatem też taką paczką żaden Celnik lub inny Urzędnik nie będzie
    > się interesował oraz pytał adresata (mnie), co tam jest w środku?

    > Kolega ma tu firmę w Polsce i ew. na niego byłby laptop :)
    > Z tego co piszesz, on najwyraźniej się nie zna w kwestii VAT...
    > Po prostu wyraził obawy, że jeżeli to weźmie na siebie, to wynikną
    > takie "klocki"... ja też się nie znam, więc pytam :) :)

    > Trochę to dla mnie zawiłe... w każdym bądź razie dzięki za wskazówki.

    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    > oops...

    > No to "po ptokach", bo występować po NIP europejski dla 1 laptopa...

    podatki&num=100
    > Serdeczne dzięki za wskazówki i czas poświęcony.
    > Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.

    Kolego
    z wątku wynika, że Ty jako osoba prywatna chcesz kupić notebook w UK i
    jeszcze chcesz to kupić bez VAT.
    Otóż operację taką może wykonać tylko polska firma zarejestrowana jako
    "płatnik EU VAT" (czy jak to tam zwać).
    W takim przypadku VAT jest "przezroczysty", bo fizycznie firma go nie płaci
    a tylko nalicza i odlicza w deklaracji VAT.
    Jeżeli kupi go "znajoma" firma, to kupi go dla siebie, VAT dla nich będzie
    "przezroczysty". Jeżeli Ty będziesz chciał to zapłacić (odkupić) to i tak ta
    "znajoma firma" będzie musiała doliczyć VAT to tej transakcji i do tego
    będzie to VAT 22%.
    Summa summarum, nie kombinuj, tylko zapłać te 17,5% VAT w GB, bo to jest
    4,5% mniej niż w polsce.

    Stasiek G.