  • Data: 2002-10-31 12:30:38
    Temat: Re: Kupno mieszkania a zmiana VAT - pytanie
    Od: "Aaapsik" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Filip Piotrowski <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:apqoa7$blt$...@n...onet.pl...
    > Kupuję mieszkanie od dewelopera. W umowie wstępnej jest napisane:
    > "Cena mieszkania wynosi [...] . Cena ta obejmuje [...grunty,
    infrastruktura,
    > wykończenie...], oraz podatek VAT w stawce 7%. Każdorazowa zmiana podatku
    > VAT spowoduje proporcjonalny wzrost ceny o ten podatek."
    > Nie ma nic więcej o cenie mieszkania i "wacie" w reszcie umowy... I tu mam
    > pytania:
    > 1) Zapłaciłem całą sumę należności ale nie podpisałem jeszcze aktu
    > notarialnego, VAT rośnie - muszę dopłacić?
    zalezy kiedy wplacales raty - jesli w zeszlym roku to nie, a w tym roku to
    tak
    (lub ewentualnie proporcjonalnie kwoty)
    (tak jakos bylo w tej ustawie o vat na mieszkania)
    termin odbioru i podpisania aktu nie mial wplywu - liczyly sie daty wplat

    > 2) Co sądzicie o sformułowaniu "_zmiana_ VAT spowoduje proporcjonalny
    > _wzrost_ ceny o ten podatek". A gdy VAT się zmniejszy? - Też muszę
    > _dopłacić_ nową stawkę VAT do ceny (tak dla mnie _może_ wynikać z tego
    > zdania) :). A może wtedy wzrost jest ujemny i wszystko jest OK?
    trzeba zadbac, by w umowie byl zapis, ze w przypadku zmienijszenia vat,
    zostanie zwrocona kwota (co przy zerowej stawce wygladalo przezabawnie
    :-))) )

    > 3) Jaki myślicie - zmieni się VAT na mieszkania w najbliższym czasie (np.
    > przez pół roku)?
    podrosnie?
    wg mnie w Twoim przypadku nie ma znaczenia - liczy sie kiedy wplacales
    pieniadze

    chyba ze jest inaczej :-)

    Piotr A.