  • Data: 2006-08-28 22:25:24
    Temat: Re: Kto powinien płacić ZUS?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Aug 2006, t wrote:

    > Rano sprawdzę ale wg ustawy o SUS chyba zleceniodawca jest odpowiedzialny za
    > ustalenie
    > pod jakie ubezpieczenia podlega zleceniobiorca i musi sie tego trzymac.

    No nie mam jak zaprzeczyć :)

    > Zauwaz ze ustawa o SUS nie mowi nic o rachunkach, rachunki to tylko do celow
    > podatkowych funkcjonuja

    Zgoda. Miałem na myśli że jeśli płatnik został wprowadzony w błąd, to
    po pierwsze wprowadzajacy może być ukarany a po drugie odpowiada cywilnie
    za spowodowane tym szkody, więc ew. składkę z odsetkami będzie musiał
    oddać.
    Nie wiem czy przepisy przewidują jakąś inną (niż wykazanie na rachunku)
    formę oświadczenia co do podlegania pod obowiązek płacenia składek!

    Intryguje mnie kontekst art.9:
    +++
    2. Osoba spełniajšca warunki do objęcia obowišzkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 2, 4-6 i 10, jest objęta obowišzkowo ubezpieczeniami z tego tytułu,
    który powstał najwczeœniej. Może ona jednak dobrowolnie,
    na swój wniosek,
    być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z pozostałych,
    wszystkich lub wybranych tytułów
    lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7.

    Płatnik nie ma jak sprawdzić danych podanych przez ubezpieczonego!

    pzdr, Gotfryd