    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiegowy (KPiR) - nocne przemyślenia
    Date: Wed, 26 Mar 2003 07:28:05 +0100

    Użytkownik Karol napisał:
    > Zadania: prowadzenie KPiR Klientow MGI.
    > Wymagania formalne: wyzsze wyksztalecenie (ekonomia, finanse, rachunkowosc)
    > i tu juz sie zatrzymam.
    > To co oni wymagaja jak beda potrzebowac ksiegowego do sp. z o.o. ?
    Pewnie Nobla.
    Nagle sie okazuje że "papier" jest ważniejszy od człowieka i tak sie
    potem organizuje studia - wypuszcza się magistrów z papierem, byle dużo,
    a nauczyc sie czegos to juz muszą we wlasnym zakresie.
    Jest popyt, jest i podaż :-(

    > Ale pociagne dalej.
    > Oczywiscie atutem bedzie znajomosc programow finansowo-ksiegowych WAPRP
    > KaPeR oraz Finka TIK-Soft.
    > Rozumiem, ze sa to tak skomplikowane i wyrafinowane narzedzia, ze proba
    > nauczenia nowego pracownika bedzie zbyt kosztowna dla pracodawcy.

    Nie rozumiesz sytuacji. 90% znanych mi księgowych zna jeden-dwa programy
    księgowe i nauczenie sie kolejnego to jest Mont Everest.
    Głównie dla tego, że nauczono ich kiedys obsługiwac program a nie
    posługiwac sie komputerem.

    Historyjka prawdziwa - główna księgowa z która kiedys pracowałam
    przyszła do mnie sie poskarżyć że program FK nie umozliwia likwidacji
    środka trwałego, mozna go co najwyżej skasowac (z cała historia, tabelą
    amortyzacyjna itp. itd).
    Likwidaje często sie nie zdarzały, ale jeżeli już to robiła wydruki,
    opisywała je i kasował środek z rejestru.

    Pomyślałam - nie możliwe, program "chodzi" w firmie od ponad 5 lat, jest
    bardzo rozbudowany a nie uwzglednili likwidacji środka?

    Ok, otwieram moduł ŚT (normalnie go nie używałam bo nie zajmowałam sie
    amortyzacją), kartotekę środka, na dole ekranu podpowiedź F1 - costam,
    F2 - pomoc, F3-wydruk, F5-Inne opcje, F8-Kasuj
    Naciskam F5 a tam menu z mnóstwem funkcji do wyboru, w tym likwidacja,
    przeszacowanie, rozbudowa itp. itd.
    Niestety Pani Hania przez 5 lat (tyle pracowała w firmie i na tym
    porgramie) nie nacisnęła F5 bo sie bała że cos sie stanie.
    Ja bym umarła z ciekawości gdyby mi nie pozwolona sprawdzic co to sa
    "inne opcje", zwłaszcza gdyby mi czegos brakowało w programie.

    Tak mniej więcej wygląda stopień "skomputeryzowania" przeciętnej
    księgowej, zwłaszcza tej juz troche w leciach.
    Te bardziej "nowoczesne" potrafią posługiwac się wordem, czasem exelem
    (ale bez bardziej skomplikowanych funkcji) ale przesiadka na OO to jest
    szok kulturowy "bo tu sa inne ikonki i inaczej wygląda".
    Księgowi obecni tutaj to śmietanka technokratyczna :-)
    Obsługują programy pocztowe, potrafia pogooglać, zainstalowac sobie
    płatnika, uruchomic teletransmisję. To nie jest normalne... niestety
    jeszcze nie.

    Szukając lokalu na biuro pytałam jak jest z telefonami i czy da się
    zainstalować SDI bo potrzebuje stałego dostepu do internetu.
    Pierwsza reakcja "A po co księgowej internet?????"

    No własnie... po co? :->

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk