eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsięgowość bez papieru › Re: Księgowość bez papieru
  • Data: 2013-02-01 22:17:29
    Temat: Re: Księgowość bez papieru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 1 Feb 2013, cyklista wrote:

    > Czyli ogólnie i tak trzeba trzymać segregator z papierami, więc nie ma to
    > sensu.
    > W dniu 01.02.2013 17:11, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> A co ma być, w postaci elektronicznej nie można numerów nadawać czy jak?
    > A w jaki sposób? edytować skany w programie graficznym?

    "Elektroniczna" nie musi być "graficzna", to po pierwsze.
    Bo drugie treść dokumentu jest PIERWOTNA, nie swoich dokumentów
    nie wolno poprawiać, jest wyraźny przepis (można wysłać
    *własną* notę, to inna sprawa).
    Po trzecie:

    > czy umieszczać numery w nazwie pliku?

    Khem... może się nie rozumiemy... Tobie chodzi o jakiś "zewnętrzny"
    identyfikator numeryczny?
    I chcesz nadawać mu "numer dokumentu", taki sam, co jest prośbą
    o kłopoty w przypadku dokumentów wchodzących?
    To pytanie trzeba odwrócić: a czym różni się zapisanie "numeru
    dokumentu" w nazwie zbioru od zapisania owego numeru w jego
    treści?
    Przecież przepis o KPiR nie określa *jak* ma być zapisana identyfikacja
    danych dokumentu. Ma być, ma umożliwiać sprawdzenie całej dokumentacji
    i ma umożliwić przeglądanie w porządku chronologicznym "wchodzenia"
    *lub* zdarzeń (to drugie jest w rozporządzeniu zapisane nieco pokrętnie
    i pośrednio, ale AFAIR jak ostatnio oglądałem to było).

    Postać elektroniczna NIE oznacza konieczności automatycznego szukania,
    sortowania i operacji matematycznych.
    Jak masz dokumenty źródłowe w postaci papierowej to też nie da się
    jednym kliknięciem wyszukać wszystkich faktur z firmy "X".
    Trzeba przeglądać kierując się datą i tyle.

    Klikasz trzeci dokument z 30. stycznia i ma się pokazać jego treść.
    Numer jest w treści... oraz ewentualnie w "spisie", czyli w ewidencjach.
    Jak ewidencja odwołuje się do wskazanego dokumentu to już broszka
    programu, ma "umożliwić dostęp".
    I wcale nie musi to mieć związku z nazwą zbioru z dokumentem.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1