    From: "Kamyk" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księga wieczysta a VAT
    Date: Mon, 1 Mar 2004 16:32:12 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0403011244120.-135679475@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 28 Feb 2004, it was written:

    Mam

    > IMHO takie że to jest zakup jak każdy inny.
    > Owo mieszkanie jest własnością spółdzielni o czym posiadacz prawa
    > dowiaduje się boleśnie np. w momencie bankructwa rzeczonej spółdzielni
    > czy próbie "przeróbki" mieszkania ("o ile umowa nie stanowi inaczej")
    > bo ma mniejsze prawa niż dzierżawca ("o ile umowa nie stanowi inaczej").
    > A skoro jest to kupno/sprzedaż to po stronie sprzedaż... patrz VAT.

    Ludkowie, czy Wy czytać uważnie nie potraficie? Pytanie Romana dotyczyło nie
    kupna mieszkania (rozumianego w niniejszym wątku jako nabycie spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu) ale założenia księgi wieczystej dla tegoż
    prawa.
    IMHO (chociaż wielki jest mój szacunek dla wiedzy profesora Modzylewskiego)
    nie wydaje mi się by istniał obowiązek płacenia VAT-u w momencie, gdy
    niczego nie nabywam - zakładam księgę wieczystą dla spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu, które (to prawo) już posiadam.

    Pzdr.
    Kamila