  • Data: 2004-03-01 11:47:13
    Temat: Re: Księga wieczysta a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Feb 2004, it was written:

    >+ Usłyszałem takie spekulacje. Po 1 maja, po wprowadzeniu Vatu na mieszkania
    >+ zaistnieje sytuacja iż osoba chcąca założyć księgę wieczystą dla mieszkania
    >+ z własnościowym prawem do lokalu będzie zmuszona ten podatek zapłacić. Mam
    >+ pytanie: czy takie spekulacje maja jakieś podstawy prawne?

    IMHO takie że to jest zakup jak każdy inny.
    Owo mieszkanie jest własnością spółdzielni o czym posiadacz prawa
    dowiaduje się boleśnie np. w momencie bankructwa rzeczonej spółdzielni
    czy próbie "przeróbki" mieszkania ("o ile umowa nie stanowi inaczej")
    bo ma mniejsze prawa niż dzierżawca ("o ile umowa nie stanowi inaczej").
    A skoro jest to kupno/sprzedaż to po stronie sprzedaż... patrz VAT.

    pozdrowienia, Gotfryd