  • Data: 2007-05-12 21:25:05
    Temat: Re: Kredyt na firmę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 May 2007, MaReK wrote:

    > Hymmm, kupujesz ziemię zawierające jakieś tam złoża - bo np. tym zajmuje się
    > twoja firma. Wydobywasz je więc poniekąd zużyważ zasoby przez co ziemia
    > traci na wartości.

    Przecież wartość ma owo złoże, nie ziemia :)
    Tak BTW: powiadasz że wg polskiego prawa właścicielem złoża jest
    właściciel ziemi?
    Mi to wygląda na dość amerykańską tezę ;), w szczególności życzę sobie
    żeby kopalnia oddała z nawiązką to co wykopała spod mojego domu ;)
    (tak naprawdę AFAIK akurat ja "mieszkam nad twardym", ale chodzi
    o ideę co usiłuję niniejszym uświadomić).

    > Gdzy złoża się wyczerpią ta ziemia będzie tak samo
    > wartościowa ?

    Ziemia pewnie tak (w rozumieniu "grunt").
    Choć... może z powodu szkód górnych będzie mniej warta :[
    A za eksploatację złoża zdaje się trzeba płacić, osobno płacąc podatki
    z tego tytułu :)

    > Wątpie :), ale dla US to pewnie bez znaczenia.

    :)

    pzdr, Gotfryd