eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy › Re: Koszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy
  • Data: 2002-03-02 22:14:44
    Temat: Re: Koszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Mar 2002, G.B. wrote:
    >+ Otrzymalem w pracy PIT11 na ktorym jest wpisany okres mojego
    >+ zatrudnienia w 2001 roku tj od 29-10-2001 do 31-12-2001. W rubryce koszty
    [...]
    >+ prawidlowa (chodzi o te trzy dni pazdziernika)? Wyczytalem na liscie ze juz
    >+ jeden dzien pracy w danym miesiacu pozwala nam na wpisanie odpowiedniej
    >+ wartosci tak jak za caly miesiac. Moze cos zle zrozumialem albo pokrecilem,

    [nie zajmuję stanowiska, też widziałem taki tekst]
    [...]
    >+ Jeszcze jedno, skoro dojezdzam samochodem do pracy ktora znajduje sie w
    >+ innej miejscowosci niz ta w ktorej mieszkam to rozumiem ze moge sobie
    >+ odliczyc koszty dojazdu.

    "podatnik może sobie odliczyć:
    - ryczałt według norm ministerialnych
    - rzeczywiste koszty przejazdów *tylko na podstawie okresowych
    biletów komunikacji publicznej*"
    (ww. tłumaczenie z ustawy na nasze (C) G.S., nie autoryzowane
    i pisane z głowy - sprawdź co tam dokładnie pisze, ale ja
    pamiętam taki tekst).

    No, chyba że twój samochód jest komunikacją publiczną jako
    minibuś, tak "przy okazji" ;)
    A poważnie mówiąc to sporo prezesów by taksówkami do roboty
    jeździło, jakby nie ten zapis :)

    >+ pazdziernika)? Czy moge odliczyc dojazdy jezeli samochod nie jest moja
    >+ wlasnoscia, tylko mego ojca? Czy wczesniej powinienem zglosic w ksiegowosci
    >+ w mojej firmie ze bede chcial odliczac sobie dojazdy (jakies zaswiadczenia)?
    >+
    >+ Z gory dziekuje za wszelka pomoc :)

    Nie ma za co, jeśli ci wybiłem z głowy nadzieję na "urwanie"
    z podatku... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd