eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKorekta daty sprzedaży i wystawienia na fakturze vat -jak? › Re: Korekta daty sprzedaży i wystawienia na fakturze vat -jak?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta daty sprzedaży i wystawienia na fakturze vat -jak?
    Date: Thu, 27 Jan 2005 19:38:02 +0100

    On Thu, 27 Jan 2005, Wojtek wrote:
    >+ No dobra -dzięki, ale co na tej korekcie powinienem zamieścić? Czy tylko
    >+ informację o tym, ze koryguję daty, czy całą fakturę pierwotną z pozycjami,
    >+ stawkami? Tam nic się nie zmieniło.

    ...mam pytanie: czy zajrzałeś do tego rozporządzenia ? ;)

    Bo tak to ja je za pomocą cytatów całe na grupę przecutpastuję :]
    Modemowcy zaczną gryźć... :>

    +++
    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których
    mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1, pkt 2
    lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości
    prawidłowej.
    [wspomiany ust.2:]
    2. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co
    najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 12 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych podwyżką ceny;
    3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku;
    4) kwotę podwyższenia podatku należnego.
    [wspomianiy par. 12.1.1-3:]
    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać co
    najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;
    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
    podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w
    przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;
    ---

    IMHO oczywistym jest iż musi być owo "zmienione pole" (czyli data)
    oraz cały nagłówek wg par.12 j.w.; zmian ceny nie ma więc nie
    ma obowiązku podania "tabelki".
    Ale sądzę że MOŻNA zapodać całą "nową treść".
    IMHO... przymusu nie ma. Ale "nagłówek" z NIPami, adresami itp
    jak widać musi być.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)