eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKomputer w firmie...Re: Komputer w firmie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer w firmie...
    Date: Tue, 12 Apr 2005 08:27:27 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 49
    Sender: f...@b...pl@dvt39.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <d3fpog$516$1@news.onet.pl>
    References: <d3f0kk$5jg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dvt39.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1113287248 5158 83.22.53.39 (12 Apr 2005 06:27:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 12 Apr 2005 06:27:28 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:138369
    [ ukryj nagłówki ]


    "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:d3f0kk$5jg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Posiadam zaksięgowane jako koszty dokumenty zakupu podzespołów
    > komputerowych. Podzespołów tych używałem do diagnozy usterek sprzętu więc
    > potraktowałem je tak jakby narzędzia do wykonywania napraw. Niektóre z
    > tych
    > podzespołów uległu uszkodzeniu i nie wiem co z nimi zrobić żeby nie leżały
    > mi w firmie a w razie kontroli żeby nikt się nie czepiał...
    Odpowiem ci, bo sam mam ostatnio podobne problemy. Jednak nie traktuj moich
    słów,
    jako wyroczni.

    Wrzucałeś te podzespoły do EST lub EW? Jeżeli nie, no to po prostu wyrzuć,
    wszak
    miały prawo się popsuć. Jak wpisałeś do EST to zrób likwidację środka
    trwałego
    (AFAIK dokument LT). Jak do EW do nie wiem...

    > Z pozostałych sprawnych podzespołów chciałbym utworzyć teraz komputer,
    > którego będę używał na potrzeby firmy.
    > Wszystkie podzespoły mają ponad pół roku a niektóre nawet 2 lata ale do
    > kompletnego komputera będę musiał jeszcze kilka dokupić...
    Masz na nie faktury/rachunki? Jeżeli tak, to najlepiej dokupujesz brakujące
    części, robisz
    protokół wytworzenia środka trwałego, na podstawie tego wystawiasz dokument
    OT
    i ewidencjonujesz środek trwały. Jeżeli koszt takiego komputera będzie
    poniżej 3500zł netto
    to amortyzujesz jednorazowo.

    Jakkolwiek, jeżeli koszt kompa będzie poniżej 3500zł to nie musisz go
    uznawać za ST, to jest
    to jednak IMO najlepsze wyjście.

    Jeżeli nie masz faktur na te stare części to możesz sporządzić własną wycenę
    na podstawie
    cen rynkowych. Dołącz do protokołu wytworzenia jakieś cenniki części i na
    podstawie tego
    wylicz.

    I przejrzyj archiwum grupy - całkiem sporo podobnych tematów się już
    pojawiało.

    --
    Fasola sibom sibom


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1