  • Data: 2007-04-02 11:28:58
    Temat: Re: Kilka pytań przyszłego przedsiębiorcy
    Od: "DarkStar" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Kwi, 12:31, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > Dnia 02.04.2007 DarkStar <p...@g...com> napisał/a:
    >
    > Wymaga tego wzór deklaracji VAT-7 ;-) I chyba na świadectwie pracy musi być
    > pieczątka :) Zatem jeśli nie jesteś VATowcem ani nie zatrudniasz
    > pracowników, to nie musisz mieć ;-)

    OK, czyli muszę. :) Na szczęście wyrobienie pieczątki to akurat
    pikuś...

    > Podkręć jasność wypowiedzi. Faktury muszą być w formie papierowej, albo ew.
    > w elektronicznej, ale ta forma elektroniczna to coś innego, niż to, o czym
    > myślisz i raczej nie o nią Ci chodzi.

    Hm, brak jasności wynika raczej z tego, że sam jej nie mam. :) Wiem,
    że faktury muszę przechowywać do wglądu US przez kilka lat (niby 5,
    ale jak się policzy, to ponoć i 7?), ale chyba nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby składować je wyłącznie w formie elektronicznej i
    drukować na żądanie? Nawiasem mówiąc, zamierzam korzystać z ifirma.pl,
    przynajmniej spróbuję.

    > Niech rodzice na cele DG użyczą Ci jeden pokój. W praktyce to nikt nie
    > będzie pytał o to, czy łóżko jest firmowe, czy nie :)

    Mhm. Mam właśnie jeden pokój, w którym pracuję, chociaż są tu też
    książki, telewizor, konsola - zupełnie nie związane z pracą. ;) Łóżko
    też. ;P

    On 2 Kwi, 12:35, Arek <a...@e...net> wrote:
    > Użytkownik DarkStar napisał:
    > Czyli chcesz zostać dojną krową tudzież frajerem?

    Jeżeli są to synonimy słowa przedsiębiorca, to tak. ;P

    > To po kiego zakładasz firmę w Polsce!?
    > Anglia, Irlandia, że już nie wspomnę o Gibraltarze, Cyprze, Łotwie itd.

    Ponieważ mieszkam w Polsce. Nie wiem w jaki sposób mogę założyć i
    prowadzić firmę w Irlandii nie pojawiając się tam. Poza tym ważne są
    dla mnie niskie koszty utrzymania, prowadząc firmę w Polsce jestem w
    stanie zaoferować bardzo konkurencyjne ceny zagranicznym klientom,
    samemu przy tym nieźle zarabiając (warto sprawdzić kurs USD :) ).

    Widzę, że Kolega pała nienawiścią do spraw polskich. ;) Wcale nie
    potępiam, przecież wiem, że Polska nie jest najlepszym (daleko nam)
    krajem do prowadzenia działalności gospodarczej, ale znowu chyba nie
    najgorszym... Poza tym za założeniem firmy właśnie w Polsce
    przemawiają w/w argumenty.

    > MUSISZ je sobie wydrukować i zaksięgować.

    Mogę wydrukować je dopiero jak US będzie chciał obejrzeć? Coby nie
    składować makulatury w mieszkaniu. ;) Poza tym elektronicznymi
    dokumentami łatwiej jest zarządzać.

    > Tragiczny pomysł!
    > Za parę groszy miesięcznie wynajmiesz "wirtualne" biuro, na taki adres
    > zgłoś firmę.

    Dosłownie kilka dni temu trafiłem na coś takiego jak mBiuro.pl -
    pomysł bardzo ciekawy, ale tam koszt wynosi prawie 300zł/mc i
    zdecydowanie nie są to dla mnie grosze (przynajmniej na tym etapie).
    Znasz coś tańszego? Poza tym jak ma się posiadanie takiego wirtualnego
    biura do adresu prowadzenia działalności gospodarczej zgłoszonego do
    wszystkich urzędów, skoro de facto ja tam nie rezyduję i nie prowadzę
    działalności, bo robię to w mieszkaniu?

    > Niedługo będzie Ci potrzebna poważniejsza, ale to już adwokaci, radcy i
    > inni.
    > Szykuj się na nieliche problemy, zszarpane nerwy a może nawet zdrowie
    > i sprzedaj póki czas wszystko co jest na Ciebie.
    > Za parę miesięcy będziesz żałował, że byłeś głupi i chciałeś firmę w
    > Polsce choć dobrze Ci ktoś radził byś zakładał ją tam gdzie szanują
    > przedsiębiorców.

    Eh, dzięki za zachętę do prowadzenia biznesu. :D To są doświadczenia
    własne? Jak mówiłem - bardzo chętnie, ale nie wiem gdzie i jak, z
    kraju nie zamierzam teraz wyjeżdżać (chciałem, ale mi przeszło).

    Pozdrawiam!