  • Data: 2003-08-12 07:11:25
    Temat: Re: Kiedy rachunek? - zbieram opinie do pytania do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Aug 2003, thomasson op pl wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ Pytanie do otrzymujących z pracy bony, czy bony są ważne
    >+ wiecznie? Historia trochę inna, ale zasady podobne.

    IMHO historia jest znacząco inna z punktu widzenia pracownika
    jako pracownika, a nie pracownika jako konsumenta: otóż
    "świadczenie" które otrzymuje nie jest mu "należne osobiście",
    to nie są *jego* pieniądze !
    Chodzi o to, że to jest świadczenie socjalne którego danemu
    pracownikowi można udzielić - *albo i nie*. Pracodawca musi
    wydać pieniądze na określony cel, ale nie musi dla *konkretnego*
    pracownika (jak sobie ustanowi regulamin - to musi go przestrzegać,
    ale to już inna sprawa :)). A z drugiej strony - to klientem
    sklepu (który "płaci") wcale nie jest ów pracownik (!), tylko
    przedsiębiorca który nabył bony :) - i tak bardzo "z kapelusza"
    patrząc na twoją sugestię, to mi wychodzi że to nie jest
    sprzedaż konsumencka... Jak ja "na działalność" kupię coś
    w "normalnym" sklepie, to to *też* nie jest sprzedaż konsumencka :)
    (dobrze że na ogół sprzedawcy są mało uświadomieni ;)!).

    [...]
    >+ > Fakturę. To jest podyktowane przepisami VAT [...]
    >+ > Sądzę że rachunku ten zapis nie dotyczy !
    >+
    >+ Może i nie, teraz sam nie jestem pewien. W wymienionych przeze mnie
    >+ momentach (bez przypadków szczególnych) powstaje obowiązek podatkowy,

    ...VAT. Oczywiście, dopuściłem się uproszczenia pisząc fakturę
    bo oczywiście chodzi o sam obowiązek VATowski :), miałem na
    myśli że nie chodzi o obowiązek z PIT.

    [...]
    >+ a
    >+ człowiek zajmujący się kasami fiskalnymi tłumaczył mi, że jest to również
    >+ moment wystawienia paragonu fiskalnego.

    Pewnie miał rację :)
    [...]
    >+ > ...i bez wynagrodzenia. AFAIK to się nazywa "depozyt nieprawidłowy"
    >+ > i od niedawna objęte jest PCC:
    >+
    >+ Prawnikiem nie jestem, ale podpada mi to pod "odmianę" depozytu
    >+ nieprawidłowego.

    Z punktu widzenia prawa podatkowego nie ma podziału na "odmiany",
    tam jest tylko że D.N. podlega i tyle, widocznie we wszystkich
    odmianach, czasach i permutacjach :)

    [...cytat...]
    >+ tak, tutaj można znaleźć ustawę
    >+ http://firma.onet.pl/bap/teksty/090900a.htm

    Mam na harddysku, to szybciej ;)
    A poważnie - od czasu jak rzepa wprowadziła opłaty to częstość
    zapodawania linków u mnie spadła, bo PDFy z isipu ciągną się
    jak żółw :[ a "wersje własne" nie są na ogół tak dobrze skompletowane.
    Znaczy: offtopicznie zastanawiam się czy by nie należało zrobić
    listy adresów...

    >+ > Do rozważenia jest, czy może on mieć zastosowanie łączne z VAT,
    [...]
    >+ Dajmy na to, że umowa jest tak skonstruowana, że w świetle prawa pieniądze
    >+ mogą przepadać - sądzę, że to jest do zrobienia. Jeśli wtedy rzeczywiście
    >+ będzie podział na depozyt i usługę, to VAT obejmie tylko usługę, a PCC
    >+ uszczknie depozyt

    Oczywiście, ale to jest ta sama kwota :) i o to mi szło.
    Najpierw 2% PCC a później 1/1,22 od kwoty netto z brutto,
    czyli 18% (ze śladowym ułamkiem) VAT od tego co zostało
    z 98%.
    [...]
    >+ > >+ wpłacone środki przysługuje świadczenie wzajemne.
    >+ >
    >+ > ...wg twojej propozycji: "...albo i nie..." ;>
    >+
    >+ Nazwę to gotowością świadczenia usługi :)

    :)
    [...]
    >+ pod rozwagę prawnika, ale najpierw sam muszę zrobić burzę mózgu.

    No to ja zamieszałem i poczekam aż się uspokoi !
    [...]
    >+ konkretną krytykę przedstawionych przeze mnie zamysłów. Poczułem się
    >+ zdruzgotany,

    E tam.
    Wziął i się nie obraził, choć napisałem co myślę... bywało gorzej ! ;)

    pozdrowienia, Gotfryd