    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna, od jakiej kwoty
    Date: Thu, 28 Mar 2002 16:38:52 +0100

    On Thu, 28 Mar 2002, violeczka wrote:

    >+ Od przychodu.
    >+ W roku rozpoczecia dzialalnosci 20 000 PLN. Od nastepnego pelnego roku 40
    >+ 000 PLN+ 2 pelne miesiace. Dotyczy dg rozpoczetej przed rokiem 2000. Od roku
    >+ 2000 kasa obowiazuje kazdego kto rozpoczyna dg.

    Zdecyduj się czy 20000 w roku rozpoczęcia DG czy BEZ WZGLĘDU
    na kwotę. Bo sugerujesz że podpadam pod KKS, a mi się to
    nie podoba ;> (sprzedaż na osób fizycznych: zeszły rok niecałe
    400 zł [słownie: czterysta]), w tym: jakieś 4000.
    Na faktury. Po jednej sprzedaży (jak dotąd).
    Reszta na faktury dla DG.
    Dalej twierdzisz że mam mieć kasę fiskalną ?? -:O

    >+ W roku 2000 masz limit 40 000. I tak co rok "licznik"
    >+ w styczniu zaczyna bic od nowa.

    A można poprosić o komentarz: licznik *czego* ?
    Nie przypadkiem "sprzedaży dla podmiotów NIE PROWADZĄCYCH
    DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ" ?
    Przecież inaczej różnica między "wejściem w VAT" a obowiązkiem
    zainstalowania kasy wynosiłaby jakieś 1200 złotych, więc nie
    miałoby W OGÓLE sensu nieinstalowanie kasy.
    Podobnie jak nie miałoby (sensu) instalowanie kasy w firmie
    o obrotach pół miliona zł pt. "dwie faktury na rok za wybudowanie
    czegoś tam" !
    -:)

    >+ violeczka
    >+ Uzytkownik "M" <s...@f...onet.pl> [...]