    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR - kilka pytan
    Date: Mon, 5 Aug 2002 22:37:09 +0200

    Użytkownik Tobi <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...onet.pl...
    > VAT, zasady ogolne, jednoosobowa DG.
    > 1. Posiadam komputer zakupiony z drugiej reki - bez zadnego dokumentu
    > sprzedazy. Czy moge ten sprzet (wartosc ok. 2000 zl) wpisac, no i
    > wlasnie w co? W ewidencje wyposazenia czy srodkow trwalych? Chcialbym go
    > pozniej rozbudowywac, a wartosc tych elementow wrzucic w koszty. Co z
    > vatem?
    I tu i tu możesz wpisać. Jak zamierzasz użuwać dłużej niż rok to ŚT.
    Wpisujesz wartość początkową 2000 - zakup od osoby fizycznej. Wartość
    elementów wrzucasz w koszty bezpośrednio, VAT odliczasz normalnie.

    > 2. W przypadku rozbudowy komputera - co zrobic w sytuacji kiedy
    > sprzedaje np. swoj stary dysk, ktory kupilem x lat temu za 200 zl, a
    > teraz wart jest 100? Co wtedy z vatem?

    Sprzedajesz go na fakturę? Jak tak to naliczasz VAT i go płacisz normalnie,
    od ceny na fakturze czyli od 100zł.
    Jak sprz. nie na fakturę to spisz protokół zniszczenia, że się już do użytku
    nie nadaje, wpisz to do ewidencji wyposażenia, czy do KPiR i sprzedaj za ile
    chcesz nic nie księgując. Ogólnie wiadomo, że wartośc sprzętu komp. szybko
    bardzo spada.

    > 3. Mam pokwitowania z Poczty Polskiej za rozne towary i uslugi typu
    > znaczki, przesylki. Czy na podstawie takiego dokumentu moge wrzucic to w
    > koszty, czy potrzebna jest f-ra VAT? (uslugi poczty sa zwolnione z vat)

    Oczywiście. W koszty, rozporządzenie w sprawie prow. KPiR pozwala

    > 4. Swiadcze uslugi dla dwoch firm. Swiadcze je przykladowo przez caly
    > lipiec. Jedna z tych firm chce, aby f-re za lipiec wystawic jeszcze w
    > lipcu. Druga, zeby data wystawienia byla w sierpniu, data sprzedazy w
    > lipcu. W ktorym miesiacu odliczyc VAT,

    chyba naliczyć VAT? w obu przypadkach o naliczeniu VATu decyduje moment
    powstania obowiązku czyli moment wydania towaru/udzielenia usługi. Czyli
    data sprzedaży w lipcu- w lipcu naliczasz.

    a w ktorych uwzglednic w PIT (w
    > obu przypadkach)?

    Moim zdaniem tak samo, ale jest już poźno i już się zmęczyłem
    WS