eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR a miesiące › Re: KPiR a miesiące
  • Data: 2003-03-13 21:22:11
    Temat: Re: KPiR a miesiące
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:20030313094554.4415f6ce.dybol@amu.edu.pl...
    W liście nadanym Thu, 13 Mar 2003 00:39:06 +0100 "Ryszard G"
    <r...@w...pl> pisze:

    >> Pierwszy wpis w kolejnym miesiącu od nowej strony ale numeracja ciągła
    od
    >> początku księgi, nie miesiąca ( również w kolejnych tomach księgi).

    >Obawiam się, że wszystko powyższe jest tylko poglądem autora a nie
    koniecznością. >Literatura fachowa na temat KPiR jaką znam niczego takiego
    nie głosi.

    Dla "autora" jedyną literaturą fachową w sprawie prowadzenia księgi jest:
    rozporządzenie ministra finansów z dnia 15 grudnia 2000 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    (Dz. U. Nr 116, poz. 1222) ze zmianami.

    i poza tym jest on leniem oraz cechuje go całkowity brak wyobraźni ;)

    >Rozumiem, że zakupiona, drukowana KPiR ma gotowe rubryczki (dodane przez
    >wydawnictwo w stosunku do wzoru KPiR) więc faktycznie wygodnie zaczynać
    miesiąc od >nowej strony. Ale to nie obowiązek!

    "OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    ...
    19. Po zakończeniu miesiąca wpisy dokonane w danym miesiącu należy
    podkreślić, a dane z kol. 7-15 zsumować. Wynikłe z podsumowania kwoty
    należy podkreślić. Podatnik może pod podsumowaniem danego miesiąca wpisać
    w poszczególnych kolumnach sumy od początku roku do miesiąca
    poprzedzającego dany miesiąc i w kolejnej pozycji wpisać w poszczególnych
    kolumnach sumę od początku roku.
    20. Jeżeli podatnik nie dokonuje podsumowania zapisów kolejnych miesięcy
    narastająco od początku roku, po zakończeniu roku podatkowego musi na
    oddzielnej stronie w księdze sporządzić zestawienie roczne. W tym celu
    należy wpisać do właściwych kolumn sumy z poszczególnych miesięcy i dodać
    je."

    Z wyobrażnia "autora" jest coś nie tak ;(
    Przecież mógłby, po ostatnim wpisie miesiąca, w następnym wierszu zrobić
    pierwszy wpis miesiąca kolejnego. Między kolejnymi wierszami jest tyle
    miejsca ;) , że można tam zmieścić i podsumowanie miesiąca i przeniesienie
    sumy poprzednich miesięcy i wreszcie sumę od początku roku. A jakż to
    trudność w sumowaniu miesiąca, jeżeli część zapisów dotyczy ( do połowy
    strony) jednego a część drugiego miesiąca. Nie takie słupki się liczyło.

    >A już z tą numeracją to zdecydowanie przesada. Znam (i stosuję)
    conajmniej kilka innych >wariantów.

    "2. Kol. 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisów do
    księgi. Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę
    dokonania zapisu."

    I tu "autor" nie popisał się wyobraźnią. Dla niego "księga" to kolejne
    karty folio, ponumerowane i stanowiące _jedną_ księgę a "kolejny numer
    zapisu do księgi" jest po prostu kolejną liczbą naturalną.
    Jakie to prostackie i mało eleganckie. Przecież numer mógłby zawierać i
    nazwę miesiąca i nazwę działu a i imię Panny Beatki też nie jest brzydkie.

    Tylko dlaczego jest to wygodne, przejrzyste, czytelne dla każdego i na
    dodatek zgodne z przepisami ???

    pozdrawiam
    Ryszard






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1