  • Data: 2011-01-17 10:02:18
    Temat: Re: KIEDY kasa/drukarka fiskalna - 2011?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Jan 2011, friday wrote:

    > Witam. Prosze o porade. W zeszlym roku sprzdawalem wylacznie do firm na fVat.
    > W tym roku jest szansa na pomieszeczenie i sprzedaz takze w czesci sklepowej.
    > Kiedy nalezy zakupic kase lub drukarke fiskalna?

    Nie znam dobrej odpowiedzi.
    Ale IMO dobrą odpowiedzią na pytanie kiedy należy *fiskalizować* kasę
    rejestrującą, jest "możliwie późno" :)

    Kasy niezafiskalizowanej można używać do uczenia się (rzecz jasna,
    spowoduje to posty na grupę .podatki z tekstami w stylu "sprzedawca X mi
    się nie podoba, reklamacji nie przyjął, a do tego dał mi paragon
    niefiskalny, jak mu najmocniej mogę dokopać ;)).
    Do tego, w razie konieczności kupienia więcej niż jednej kasy, był
    jakiś zapis o "harmonogramie" pozwalającym na odliczenie części
    wartości zakupu od *później* kupowanych kas - szczegółów nie pamiętam,
    zajrzyj do ustawy co tam jest na dziś.

    > Jakie sa plusy i minusy
    > wprowadzenia kasy - oprocz oczywiscie wydania gotowki ;-).

    Jak przeoczysz jakąś czynność podpadającą pod kasę i nie masz
    paragonu (kopii), a US to wychwyci, to przechlapane.

    pzdr, Gotfryd