  • Data: 2002-05-29 09:10:08
    Temat: Re: Jeszcze VAT 7
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3cf28d10_1@news.vogel.pl...

    > Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:2...@b...poznan.pl...
    >

    > A swoje zdanie przedstawiłam juz wcześniej.

    Wiem, że to marny argument, ale problem przedyskutowałem z panią
    Inspektor KS zajmującą się VAT-em i potwierdziła mój tok myślenia
    (stanęło na: "lepiej wpisać").

    Z całym szacunkiem Orko, ale żaden z przepisów, które zacytowałaś
    nie upoważnia do takich wniosków, o których piszesz. Jedyne co mogłoby
    przemawiać za Twoją wersją to definicja podatku z Ordynacji Podatkowej,
    jako "świadczenia pieniężnego na rzecz Skarbu Państwa, województwa,
    powiatu lub gminy, wynikające z ustawy podatkowej." (Art.6.). Ale
    konsekwentne stosowanie tej definicji do ustawy o VAT nie pozwoliłoby na
    traktowanie sprzedaży ze stawką 0% jako sprzedaży opodatkowanej.

    To tak jak z definicją roweru w Prawie o ruchu drogowym - "pojazd
    jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym
    pojazdem". Czy rower stojący przed blokiem i w danej chwili nie
    _poruszany_ to rower, czy nie rower ;-) ?

    BaLab