    From: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jednoosobowa DG i faktury za usługi zwolnione z VATu
    Date: Thu, 20 Aug 2009 15:16:09 +0200

    > Przede wszystkim zapomniałeś, że strukturą trzeba rozliczać tylko te
    > zakupy, których nie można jednoznacznie przypisać do sprzedaży
    > opodatkowanej lub zwolnionej. A ponieważ pytający ma zamiar zakończyć
    > jeden rodzaj działalności i zacząć nowy, takich zakupów będzie miał
    > bardzo niewiele albo wcale.

    Przykład z życia, w lipcu musiałem kupić nowe opony do auta. Za lipiec mam
    jeszcze fakturę z VAT, tą wystawioną przeze mnie. We wrześniu będę już
    wystawiał fakturę bez VATu, kiedy kupowałem te opony nie wiedziałem jeszcze,
    ze będzie taka sytuacja. Lipiec i wrzesień to jeden kwartał, jak bedę robił
    VAT7k to mogę odliczyć VAT od tych opon czy nie?

    Jeszcze jedno pytanie. Pewnie będę naprawiał samochód, wymieniał klocki itp,
    rozumiem, że już VATu nie poodliczam? Tylko moje pytanie brzmi, dlaczego jak
    będę sprzedawał auto to będę musiał oddać cały VAT ze sprzedaży, skoro
    władowałem w jego naprawy, ulepszenie kasę i VATu nie mogłem odliczyć?

    pozdrawiam,
    Mariusz