    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jedna faktura a kilka wz
    Date: Sun, 17 Jun 2007 21:23:05 -0000

    On 16 Cze, 00:26, "Annie" <s...@w...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Sytuacja jest taka. Firma A zamawia u frimy B system sterowania.. W sklad
    > systemu wchodza sterownik , komputery + program.W trakcie dostarczania
    > czesci systemu firma B wystawia (pytanie czy tak mozna?) kilka dokumentów WZ
    > za poszczegolne moduly sterownika (dla wzgledow bezpieczenstwa zeby bylo
    > wiadomo ze materialy dotarly i zostaly odebrane). Nastepnie na miejscu
    > dokonuje integracji systemu.

    Dokument WZ, to nic innego, jak wydanie zewnetrzne i nie kazda wz-ka
    musi byc fakturowana osobno, wiec tu mamy jasnosc :)

    > Pytanie brzmi czy mozna wystawic jedna fakture z jedna pozycja : System
    > sterowania .? a do niej dopiac te wszystkie WZ

    Mozna, ale tu trzeba by sie bylo zastanowic mianowicie nad jednym, czy
    firma, ktora to sprzedaje moze zrobic cos takiego. Tu, nie wiem, czy
    nie namieszam, ale chodzi mi o to, ze w tym momencie staje sie
    "wprowadzajacym na rynek sprzet" (albo jakos tak podobnie), czyli musi
    byc zgloszona bodjze do Urzedu Marszalkowskiego, skladac sprawozdania
    kwartalne, oplacic jakas naleznosc... etc.

    A sprzedajac to wszystko osobno prowadzi tylko handel i omija ja to
    cale zamieszanie.

    > Kiedy wartosc towarow jest przychodem - po dostarczeniu do klienta(WZ) czy
    > po dokonaniu integracji(wystawieniu faktury)?

    Nie piszesz o platnosciach i terminie "zamkniecia" faktury.
    Tu moze byc kilka przypadkow, zwykle jest to dzien wydania rzeczy lub
    wykonania uslugi nie pozniej niz dzien wystawienia faktury lub
    uregulowania naleznosci (wszystkie mozliwosci znajdziesz w art. 14
    ust. o pod.d.od os.fiz)

    A! I pytalas o podatek dochodowy, czy VAT? ;>

    > Nie wiem czy nie bladze..... Bede wdzieczna za wszelkie sugetsie.

    Sama nie wiem, czy nie pisze po omacku... ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna