  • Data: 2004-07-12 18:19:29
    Temat: Re: Jaki podatek od spadku?
    Od: "weronika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Twoja Mama jako dziedzicząca po siostrze, nalezy do I grupy podatkowej i
    powinna zapłacic podatek od spadku o wartosci 31250 (5/8*50000). Odejmując
    kwotę wolną 9637- otrzymujesz jako podstawe opodatkowania :21613zł.
    Obliczony podatek wg skali to: 896,20zł
    Dokładnie mówi o tym ustawa z 28-7-1983 o podatku od spadków i darowizn,
    która dla spadkobierców z I grupy podatkowej dla spadku ponad 20,556 ustala
    kwote podatku jako 822,20zł plus 7% od nadwyzki powyzej 20,556 zł
    Mam nadzieje, ze sie nie pomyliłam;)-weronika