    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak założyć sp. z o.o.
    Date: Tue, 19 Apr 2011 23:38:29 +0200

    Użytkownik "Mateusz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fi8yu5ljrx08.zqg4bl4b22ak$.dlg@40tude.net...

    > Chiałby założyć sp. z o.o., której działalnośc będzie polegała na
    > dostarczaniu internetu. Spółka będzie sprzedawała internet osobom
    > prywatnym
    > i kupowała usługę utrzymania sieci. Nie ma potrzeba zatrudniania
    > pracowników.

    No ale kogos jakos musi zatrudnic (mam nadzieje, ze jakis hiperpurysta sie
    znow nie przyczepi).
    Osoba prawna sama nie ruszy nawet palcem (bo nie ma palcow).
    Musi od czasu do czasu korzystac z uslug wykonawcow i zleceniobiorcow (moga
    to byc tez inni przedsiebiorcy) , ktorzy jakies kable zaloza, czy deklaracje
    zloza :)

    > Czy taka spółka może mieć jednego udziłowca, czy też korzystniej jest aby
    > było dwóch wspólników?

    Moze miec jednego, ale ze wzgledu na ZUS moze sie to nie oplacac (chyba, ze
    pelny ZUS niee jest dla udzialowca problemem, lub jest ubezpieczony z innego
    tytulu).

    >Na co zwrócić uwagę?

    Zeby sie troche doksztalcic, a najlepiej odzalowac pare groszy i zlecic
    zalatwienei formalnosci jakiemus prawnikowi - a nie bawic sie w spolki z
    o.o. bazujac na postach z Usenetu :)

    Pozdrawiam
    SDD