  • Data: 2005-05-18 08:40:39
    Temat: Re: Jak zaksiegowac wewnatrzwspolnotowa dostawe uslug :)
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystko zależy od rodzaju usługi i rodzaju odbiorcy Twojej usługi. W
    > zależności od tych dwóch czynników ustawa określa miejsce świadczenia
    > usługi. Jeśli bedzie nim RP, opodatkowujesz ją w Polsce, wg stawki krajowej
    > i wykazujesz jako "dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium
    > kraju".
    > Jeżeli miejscem swiadczenia nie będzie RP, faktura nie zawiera kwoty podatku
    > VAT. zawiera natomiast informację, że to odbiorca ma obowiązek rozliczyć
    > VAT. Wtedy nie wykazujesz jej wcale w deklaracji.

    Na fakturze pisze, ze podatek rozlicza odbiorca i wystawiam taka fakture z VAT
    0%.
    Usluge swiadcze w Polsce ale wyniki pracy sa poza krajem PL.

    > czytaj wyżej
    > a deklaracja VAT-UE dotyczy wyłącznei dostawy lub nabycia TOWARÓW w ramach
    > UE.
    > nie wykazuje się w niej usług

    OK to rozumie, czyli jak dostarczalem towar to wykazuje taka dostawe w VAT-UE
    ksieguje ja jako WDT, a jesli uslugi fakturowalem na 0% to wpisuje do KPiR jako
    krajowe 0% czy WDT 0% ?

    Pozdr.
    MP