    From: <8...@4...172942.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak "wyjść" z VATu
    Date: Fri, 16 Nov 2012 17:29:42 +0100

    jureq w
    <news:50a62df3$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>:

    > To skąd oni te pieniądze na zaliczki na PIT mają wziąć? ;)

    Gotfryd trochę namieszał pisząc *dochód*, i wskazał IMHO nie ten artykuł:

    Art. 868.
    § 1. Wspólnik może żądać podziału i wypłaty zysków dopiero po rozwiązaniu
    spółki.
    § 2. Jednakże gdy spółka została zawarta na czas dłuższy, wspólnicy mogą
    żądać podziału i wypłaty zysków z końcem każdego roku obrachunkowego.

    No i jeszcze to:
    § 3. Każdy wspólnik może bez uprzedniej uchwały wspólników wykonać czynność
    nagłą, której zaniechanie mogłoby narazić spółkę na niepowetowane straty.

    Płacenie zaliczek jest czynnością nagłą, której zaniechanie mogłoby narazić
    spółkę na niepowetowane straty, np. rozwiązanie spółki spowodowane
    upadłością wspólnika z powodu niepłacenia podatków ;-)

    --
    'Tom N'