  • Data: 2005-02-01 12:55:09
    Temat: Re: Jak wycofac fakture?
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To już stary wątek, ale może jeszcze do niego zajrzysz - trochę mnie nie
    było na grupie i teraz dopiero przegladam zaszłości. Niestety, twój
    przypadek jest udziałem wielu przedsiebiorców w tym kraju. I tych małych i
    tych trochę większych. Mam też podobne doświadczenie z klientem z którym
    mieliśmy podpisaną bezterminową umowę na wykonanie usług, a w pewnym
    momencie płatności zaczęły się opóźniać, aż klient zniknął z kraju (wieść
    niesie że sprzedał co miał i drapnął za ocean) i firmę zostawił z długami.
    Parę faktur wystawiliśmy zgodnie z umową, mimo że nie było szans na to że
    jakiś zarząd komisaryczny czy likwidator je opłaci. Dużo zabiegów kosztowało
    nas rozwiązanie umowy. Cała ta sytuacja kosztowała nas dwa lata dochodzenia
    do płynności finansowej. Tak to jest w rzeczywistości, niezależnie od
    szumnych haseł, zielonych świateł i "swobodnych" ustaw. Znajomy, który
    funkcjonuje w formie s.j. ma podobne przypadki, ale - niestety - na większą
    skalę, bo i działalność innego typu (inwestycje pod klucz, spora kasa wydana
    na maszyny i urządzenia). Mimo ostrozności po doświadczeniach z nieuczciwymi
    kontrahentami ciągle jeszcze zdaża mu się od czasu do czasu taki "niewypał".
    Sprawy w sądach ciągną się, kosztują i pieniądze i nerwy.
    Wiem, nic optymizmu ci nie dodałam, ale nie widzę dobrego wyjścia z tej
    sytuacji .
    Pozdr. Graszka.