  • Data: 2007-09-11 22:21:47
    Temat: Re: Jak udowodnić ZUSowi..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Sep 2007, Liwiusz wrote:

    > W praktyce, jeśli przedsiębiorca faktycznie spóźnia się z rozpoczęciem
    > działalności przez kilka dni, czy może tygodni, to prawdopodobnie ZUS
    > przyjmie jego oświadczenia za prawdziwe.

    Mi powiedzieli "acha" (zadzwoniłem, kiedy posłali pismo "przypominamy
    o obowiązku rejestracji...").
    Było to parę lat temu, ale przepisy AFAIK się w tym zakresie nie
    zmieniły.
    Natomiast pamiętam, że jakiś czas (rzadko tam zaglądam :)) widywałem
    kartkę, że fakt składania deklaracji podatkowych uznają za oświadczenie
    o prowadzeniu DG.
    Coś w tym jest - jak prowadzący DG złoży do US podpisane oświadczenie, że
    prowadzi, a w ZUS nie złoży, to albo nie dopełnia obowiazku albo kłamie.

    pzdr, Gotfryd