  • Data: 2010-11-24 19:24:52
    Temat: Re: Jak się liczy składkę na ubezpieczenie społeczne?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DC" <D...@D...pl> napisał w wiadomości
    news:4ced2e03$0$20987$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak się liczy składkę
    > na ubezpieczenie społeczne? Chodzi o kwotę
    > wynikającą z jednego stosunku pracy, praca przez cały
    > rok bez zwolnień lekarskich (jeśli mają na to wplyw).

    Masz pensję brutto. Od tej pensji naliczasz m.in składki na ub:
    -emerytalne 9,76%
    -rentowe 1,5%
    -chorobowe 2,45%
    czyli 13,71% od brutto.

    Jeżeli masz odcinki wypłat to tam powinny być wyszczególnione albo wszystkie
    pozycje albo razem społeczne.

    Ale jeżeli masz jeden zakład a tym bardziej żadnych chorobowych to podatek
    powinien być wyliczony dobrze. Niedopłata podatku może wyjśc pracownikowi w
    momencie przeskoczenia do drugiego progu, co raczej u ciebie miejsca nie
    miało. gdybyś przekroczył próg - znałbyś kwotę 94380.

    To co możesz odzyskać to ulgi. Na dzieci i internet.

    Jeżeli chcesz to zajżyj tu
    http://ksiegowoscbudzetowa.pl/viewtopic.php?f=17&t=2
    0 - jest wyjaśnienie
    krok po kroku jak się liczy listę płac. Być może coś ci się przyda

    --
    pawełj