  • Data: 2003-10-13 09:13:10
    Temat: Re: Jak rozliczyć sprzedaż z dnia???
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0310121252210.-481071@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > [...]
    >
    > ...właśnie. Ja tam wolę raz na miesiąc ;) (osobiście korzystam
    > z faktu że mam ES VAT)

    > Zastanów się czy chcesz "rozbić" kwoty na stawki czy nie.
    > Od tego MSZ zależy czy będziesz musiał rozliczać proporcję zakupów
    > (nie mylić z proporcją sprzedaży !).

    IMHO powyższa metoda jest niedopuszczalna.
    Sprzedaż dla osób fizycznych może być rozliczana tylko przez rejestrowanie w przy
    pomocy kasy fiskalnej lub rozliczana strukturą zakupów.

    z ustawy VAT
    [ ]
    Art. 29.
    1. Podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi, w tym również w
    zakresie handlu i gastronomii, na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych, są obowiązani do
    prowadzenia
    ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących.
    [ ]
    Art. 30.
    1. Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu, którzy dokonują
    sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej od podatku lub opodatkowanej różnymi
    stawkami, a nie są obowiązani do prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 29
    ust. 1, mogą w celu obliczenia podatku należnego dokonać podziału
    sprzedaży w danym miesiącu w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów
    z tego miesiąca, w którym dokonano zakupu. Dla obliczenia tych proporcji
    przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone do dalszej sprzedaży według cen
    uwzględniających podatek.
    [ ]

    Co prawda w art. 30 napisano "mogą" ale nie widzę w ustawie, że mogą też w inny
    sposób.
    Czyli pozostaje tylko ewidencjonowanie sprzedaży nieudokumentowanej w kwotach
    brutto i rozliczanie jej strukturą zakupów.
    Nie wiem, czy nie opłaca się zakup kasy już teraz ?

    pozdrawiam
    Ryszard