eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym? › Re: Jak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak księgować rozmowy telefoniczne w systemie przedpłacanym?
    Date: Thu, 13 Nov 2008 13:16:40 +0100

    On Thu, 13 Nov 2008, Tristan wrote:

    > Na pytanie o wersję papierową faktury i odpisali mi z automatu:

    FYI: raz już takie coś dostałem, od innej firmy (hotele.pl) ale
    oni bez sprzeciwu jak najbardziej posłali mi "papier" listem,
    kiedy zadzwoniłem.

> [...]
    > Polsce zasad stanowienia, stosowania oraz interpretowania prawa nie jest
    > możliwe obciążenie jednostki żadnymi obowiązkami, bez wyraźnego
    > wyartykułowania tychże obowiązków w powszechnie obowiązującym akcie
    > prawnym.
    >
    > Ustawa o podatku od towarów i usług posługuje się dwoma terminami: faktura
    > elektroniczna, będąca kwalifikowaną formą faktury oraz faktura "zwykła"
    > nie-elektroniczna. Wymogi, co do sposobu przesyłania określone są jedynie
    > dla faktury elektronicznej (z możliwością dodatkowego uregulowania przez

    No i tu ich masz.
    Ba, cytowałem:
    +++
    § 3. 1. Faktury mogš być wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej,
    pod warunkiem uprzedniej akceptacji tej formy przez odbiorcę faktury,
    zwanej dalej "akceptacjš".

    2. Akceptacja może być wyrażona w formie pisemnej lub w formie
    elektronicznej. W przypadku akceptacji w formie elektronicznej przepisy §
    4 stosuje się odpowiednio.
    ---

    Czyli:
    - wg ustawy MAJĄ OBOWIĄZEK posłać Ci fakturę
    - a posłać w postaci elektronicznej mogą *dopiero wtedy*, jak im dasz
    *pisemną* zgodę, czyli albo "papier" z tradycyjnym podpisem albo
    zgodę podpisaną "certyfikowanie".

    Tu uwaga: ów zapis z rozporządzenia dotyczy przesyłania w formie
    elektronicznej W OGÓLE. Nie ma tam mowy o przesyłaniu *wyłącznie*
    faktur niepodpisanych.

    BTW: wyjątkowo zgrabny zapis - uniemożliwia wciśnięcie "ukrytej zgody"
    w dokumencie elektronicznym (np. mailu) ktory ma zaakceptować
    ktoś kto nie ma podpisu certyfikowanego - zgoda (bez podpisu)
    będzie nieważna.

> [...]
    > jest dookreślenia tychże terminów, a rozsądek nakazywałby akt wystawienia,
    > czy też przekazania dokumentu księgowego rozpatrywać bardziej w kategoriach
    > czynności księgowo-rozrachunkowej (wzajemne zobowiązania kontrahentów wobec
    > siebie oraz Państwa), niż materialno - technicznej (wydrukowanie, nadanie,
    > czy też choćby niekonieczne już w chwili obecnej podpisywanie). Z cała mocą
    > należy jednak tu podkreślić, iż faktura przekazana drogą mailową nabiera
    > znaczenia jako dowód
    > księgowy dopiero w momencie jej wydrukowania

    Ta... chcą żeby wziąć na siebie odpowiedzialność za prawidłowe
    wystawienie f-ry (spoczywające na wystawcy).
    A to już znasz z innych dyskusji: niech Cię *UPOWAŻNIĄ DO WYDRUKOWANIA*
    tej faktury, sprawa będzie czysta.

    pzdr, Gotfryd