  • Data: 2012-01-07 21:19:59
    Temat: Re: Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/7/2012 2:24 PM, r...@W...gazeta.pl wrote:
    > Mieszkam na stale za granica od wielu lat, ale w Polsce mam
    > wspolwlasnosc w domu ktory moja rodzina wynajmuje i co roku rozlicza
    > za mnie PIT od dochodow z wynajmu.

    co to znaczy rozlicza?
    podpisuje sie za ciebie na pit?

    to lepiej zeby to sie nigdy nie wydało, bo scigane z urzedu.

    > Tu gdzie mieszkam musze sie rozliczyc z dochodow na calym swiecie,
    > wiec i w Polsce. Do tej pory tego nie robilem, ale musze to zrobic i
    > obawiam sie ze tutejszy Urzad Skarbowy upomni sie o dochody z wynajmu
    > za ubiegle lata z odsetkami.

    tez masz u siebie przedawnienie. zapytaj w CRA za jakie lata musisz
    zrobic korekty i po prostu za te lata zrób korekty doliczając najem i
    dopłać z odsetkami.

    > Najpierw jednak musieliby uzyskac dane o dochodach uzyskanych z
    > wynajmu za zeszle lata.

    to akurat nie problem, jesli tylko beda wiedzieli, ze maja zapytac.

    > Jak dlugo Urzad Skarbowy w Polsce przechowuje PIT-y w archimum?
    > Czy nastepuje przedawnienie i PITy sa niszczone, czy pozostaja w
    > archiwum "na zawsze".

    przedawnienie jest formalnie po 5 latach, z racje ze liczone od konca
    roku kiedy sie skladalo zeznanie, wiec w praktyce po 6 latach.
    wlasnie sie przedawnil 2005.
    Co robia technicznie z pitami i czy udzielają informacji za wczesniejsze
    lata nie wiem. Podejrzewam, ze tak i ze nikt takich informacji nie wyrzuca.