  • Data: 2015-03-31 21:33:47
    Temat: Re: Jak często rachunkować dzieła?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-31 o 21:26, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale sęk w tym, że dzieła są małe. np. na 10zł albo na 5zł albo na
    > 50zł. I dlatego ramowa umowa i dlatego jeden rachunek...

    Zatem piszecie dzieło z góry, wynagrodzenie "wirtualnie" zostaje
    wypłacone wekslem (którego nie wystawiacie w rzeczywistości) i zostaje
    zapłacona zaliczka na podatek. Potem cykasz już "bez niczego" po te 10zł
    tytułem "spłata weksla".

    > (w ogóle ZTCW to rachunek też może być ustny w sumie)

    > No właśnie usiłuję to ogarnąć. Czyli jak są zaliczki, to powinienem
    > miesięcznie i tak to księgować i przelewać zaliczki PIT?

    Robisz jedno dzieło na 500zł i od tego odciągasz zaliczki (stąd ten
    weksel, bo musi to być wynagrodzenie już zapłacone). Potem masz na pół
    roku spokój, tylko przelewy robisz.

    --
    Liwiusz