eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiImport ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT › Re: Import ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Import ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT
    Date: Fri, 06 Nov 2009 08:42:59 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <hd0km6$u9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <4af20251$1@news.home.net.pl> <hcu29f$oa6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hcuk9k$kqg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <4af33b0a$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: aefz192.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1257494022 969 79.186.155.192 (6 Nov 2009 07:53:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Nov 2009 07:53:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <4af33b0a$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:217661
    [ ukryj nagłówki ]

    Arkadiusz Dymek pisze:
    >
    > Ma. To duży sprzedawca z oddziałami w różnych krajach. Problem polega
    > podejrzewam głównie na tym, że nie chcą zadrzeć z producentem sprzętu,
    > który ma swojego dystrybutora w Polsce (a ten ma swoje wygórowane ceny
    > nie wiadomo skąd, bo na pewno nie z powodu VAT i cła, jak pokazuje ten
    > przykład).

    A widzisz. Tu najpewniej tkwi problem.
    Jeżeli mają dystrybutora w Polsce z którym mają umowę na wyłączność to
    nie wolno im (wprawdzie sami się tak urządzili, ale jednak) sprzedawać
    do Polski bo pewnie będzie ich to kosztowało grubsze pieniądze..

    To nie jest odosobniony przypadek.
    Znajomi kupowali ekspres do kawy, taki profesjonalny, do kawiarni.
    Udało im się kupić bezpośrednio we Włoszech o połowę taniej niż w Polsce
    (legalnie, VAT ue itp) ale nie mają serwisu.
    Tzn. w Polsce serwisuje te maszyny wyłącznie oficjalny dystrybutor i już
    się dowiedzieli, że mogą się ugryźć w zadek, serwisu dla nie ma. Nawet
    odpłatnego, bo o gwarancyjnym nawet nie mówię.
    Jak im się coś zepsuje to muszę sobie sami naprawiać a części ściągać
    bezpośrednio z Włoch. Polacy nie sprzedają części - oni oferują serwis a
    serwisu jak już wiemy dla moich znajomych nie ma bo nie, tych klientów
    nie obsługujemy.

    Byli jednak świadomi sytuacji od początku, gość kiedyś serwisował takie
    maszyny za granicą, dadzą sobie radę.

    Ale to tyle jeżeli chodzi o wolny rynek, sru tu tu tu.


    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1