  • Data: 2005-12-09 15:01:53
    Temat: Re: Grudniowe składki ZUS
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-12-2005 14:41, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:
    > Czołem!
    > Czy dobrze mi się wydaje, że grudniowe składki ZUS za pracowników trzeba
    > zapłacić w grudniu, żeby móc je jeszcze w tym roku odliczyć? Bo z
    > okołostyczniowych (znaczy z początku 2005) dyskusji wychodzi mi, że
    > właśnie tak...

    mnie też, ale..!
    ostatnio usłyszałam, że ktos gdzieś zinterpretował (ale jeszcze nie
    szukałam tego, na razie przyjęłam to powiedzmy jako iskierkę;D), że
    jeżeli składki i wynagrodzenia za misiąc grudzień zostaną zapłacone do
    dnia złożenia zeznania ( przy czym mowa była o księgach handlowych - za
    cholerę nie bardzo wiem, dlaczego miałoby dotyczyć to podziału na księgi
    nie fizycznych bądź prawnych), to mimo zapłacenia ich w roku nastepnym,
    ale przypisanych do przychodu roku 2005, będę kosztem tego właśnie roku.
    Z punktu odrębnego zaliczania do kosztów od strony bilansowej i innego
    od strony podatkowej-podoba mi sie ten pomysł. Z punktu tego co na ten
    rok wymyślono - nie widze podstaw na razie