  • Data: 2003-01-05 11:46:31
    Temat: Re: Faktury zagraniczne - czy wystarczą wydrukowane?
    Od: "rafal" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:av8267$9q9$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w
    wiadomości

    > Podpis MUSI być. W ub. roku chyba była sprawa przed NSA, gdzie skanowano i
    > drukowano podpis. Firma twierdziła, że to powinno wystarczyć. Nie
    > wystarczyło. Tam chodziło o coś trochę innego - uprawniona osoba -
    podatnik
    > VAT w Polsce miał swoją siedzibę za granicą.
    >
    > Inna sprawa - faktura zagraniczna nie jest fakturą w rozumieniu ustawy o
    > VAT, więc jej te rygory nie obowiązują. Może się to zmieni po wejściu do
    UE,
    > a może nie.

    ja wiem jaka jest sicezka podczas zakupu licencji na program , który został
    ściągnięty z internetu a na stronie www został wygenrowany klucz po podaniu
    numeru karty .

    na licencje (dobra nie materialne - intelektualne) nie obowiązuje cło ,
    należy :
    w miesiącu w który nastąpił zakup wystawić fakturę sprzedaży samemu sobie (w
    odpowiedniej stawce vat , gdzie cena zakupu to netto) , w miesiącu następnym
    dokonać zakupu od kontrahenta zagranicznego (zarejestrować jak zwykłą
    fakturę , gdzie cena zakupu (netto) pobrana z orginalnej faktury) a wszystko
    chodzi o VAT .

    Sam tak zrobiłem po wizycie w urzedzie celnym potem urząd skarbowy .

    P.S.
    kiedyś taką fakturę należało zrejestrować w urzedzie skarbowym ale juz nie
    trzeba .

    rafal