  • Data: 2004-06-04 05:38:25
    Temat: Re: Faktury wewnętrzne
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "andrzej d" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:c9krni$q5f$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > z mojej analizy ustawy wynika że obowiązek podatkowy powstaje zawsze w
    dniu
    > wystawienia faktury zagranicznej (także interpretacja pani z US z
    > Pruszkowa - art 20 ust 5 i 6 ustawy) zatem na ten dzień przypada
    obowiązek
    > wystawienia faktury wewnętrznej, a zatem należy ja przeliczyć wg kursu z
    > dnia wystawienia oryginalnej faktury.

    Ciekawe interpretacje.
    Czyli jeśli sprzedawca niemiecki nie
    wystawi mi faktury (bo przepis krajowy pozwala mu wystawić
    później) albo po prostu nie ma (zgubi się, nie dotarła),
    to u mnie nie powstaje obowiązek podatkowy
    z tytułu nabycia?
    Że art 20 ust 5 i 6 to się zgodzę,
    ale dla mnie oznacza to jednak coś innego.
    Poza tym jak przeczyta się ust 7 tego artykułu,
    to można stracić pewność, o czyje faktury chodzi.

    Po głębszej analizie przyłączam się
    do zdania Darka, że przepisy są do ...