  • Data: 2010-05-29 11:20:51
    Temat: Re: Faktury można wysyłać mailem...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-29 09:40, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > wystawia "pustą fakturę" *w celu* wyłudzenia podatku, to powinien podlegać
    > pod przepisy karne *plus* "zwrot wzbogacenia".
    > I co najwyżej można się zgodzić, że błędem konstrukcyjnym prawa karnego
    > i cywilnego są bardzo rzadkie przypadki nakazujące karę *lub* uprawniające
    > do odszkodowania w wysokości stanowiącej wielokrotność szkody.
    > W zasadzie "z głowy" mogę wskazać tylko jeden taki przypadek (z prawa
    > autorskiego - nieumyślnie dwukrotność, umyślnie trzykrotność należności).
    > Ustawodawca zaś woli przepisy stanowiące de facto "karę na wszelki

    Oczywiście zgadzam się z tezą, że lepiej byłoby zmienić patologiczne
    przepisy ale przecież cały czas (raczej) nie ma problemu z anulowaniem
    faktury nie wprowadzonej do obiegu prawnego albo skorygowaniem faktury
    wprowadzonej.

    Były polskie wyroki (III SA/Wa 742/2009) stwierdzające niezgodność z
    prawodawstwem unijnym oraz zasadą neutralności VAT artykułu ustawy
    VAT-owskiej, uzależniającego odliczenia VAT od otrzymania potwierdzenia
    odbioru FV.

    W najgorszym przypadku zawsze można "łupnąć" orzeczeniem ETS w sprawie
    C-454/98

    > "zadanie piąte: wyjaśnij, co miał na myśli ustawodawca w art.108 ustawy
    > o podatku od towarów i usług" :]

    Mnie raczej bardziej by interesowało co oni (ewentualnie) palili kiedy
    to wymyślali, bo rzeczywiście to jest jakieś kuriozum.

    > Ale Ty piszesz jak *powinno być*, a nie "jak zapisano w przepisach",
    > a my tu o podatkach, nie o logice ;)

    A to przepraszam ;-)

    Piotrek