    From: "Przemek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktury korygujace
    Date: Fri, 4 Mar 2005 17:59:31 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.196.150

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:d09682$5q4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie bardzo widzę możliwość wystawiania korekty na całą pierwotna wartość
    > faktury i wystawienie nowej .Jak całą korygujesz to chyba zwrot towaru ale
    > ty tego nie masz przecież wiec korekta pozycji pozostaje.Czyli piszesz to
    > co
    > było i podajesz ile w każdej pozycji winno byc a róznica jest korekta .

    Hmm, tu chodzi o faktury za uslugi - firma wykonuje szereg uslug dla klienta
    po czym rozlicza je na jednej fakturze. Kontrahent moze podwazyc wartosc
    czesci badz wszystkich uslug i szczerze mowiac, jak dla mnie logiczne byloby
    anulowanie poprzedniej faktury (poprzez jej wyzerowanie korekta) i
    wystawienie nowej na zmodyfikowana wartosc. Niestety, odnosnie tego jak to
    wykonac zdania sa podzielone - dzis slyszalem ze mozna tak zrobic i jest to
    prawidlowe, a z drugiej strony inny ksiegowy mowi to co Ty - czyli zaleca
    modyfikacje wartosci.
    Zeby bylo ciekawiej wg mnie zadna z tych drog nie pasuje do tego co jest
    zawarte w rozporzadzeniu, ktore mowi o tym ze faktura korekta powinna
    zawierac tresc i wartosci FV oryginalnej oraz zmodyfikowana (nowa -
    prawidlowa) wartosc uslug na zasadzie bylo - jest, bez kwot ujemnych itp.

    Pozdrawiam
    Przemek