  • Data: 2003-08-13 21:58:43
    Temat: Re: Faktury VAT konsumpcyjne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Aug 2003, Marek wrote:

    Najpierw wKF: mógłbyś odpowiadać pod cytatem ?
    Łatwiej się komentuje...
    [...a to do Maddy...]
    >+ Oczywiście chodziło mi o wpisanie rachunku uproszczonego do przychodu, nie w
    >+ koszty. To było zwykłe przejęzyczenie, sarkazm jest nie na miejscu.

    IMHO lepiej jak grupowicze mają ubaw - niż UKS... :[

    >+ A faktura o nazwie 'konsumpcyjna' chyba jednak jest, bo taką pozycję
    >+ znalazłem w programie księgującym, który testuję... Więc może jednak jest?
    >+ :)

    Zapodaj co to za program i kto go wypuścił.
    Jesteś drugim egzemplarzem użytkownika programu (pojęcie "egzemplarza
    programu" dla odmiany zdefiniowano w Ustawie o prawach autorskich
    i pokrewnych, szczegóły na grupie .prawo, szukać postów Arka B.)
    który powołuje się na program niczym na Konstytucję, chcielibyśmy
    wiedzieć kto ma taką moc sprawczą :)
    Ad rem: można sobie wymyślać różne pojęcia (np. "faktura gwarancyjna",
    czyli taka na której wydrukowano również gwarancję :]), ale
    AFAIR ustawowo wyróżnia się:
    - f-ry VAT ("zwykłe")
    - f-ry VAT MP
    - f-ry VAT RR (a był tu taki co chciał się ze mnie wyśmiewać
    że sugerowałem iż wystawcą faktury może być odbiorca :))
    - f-ry VAT KOMIS

    Do wszystkich ww. dochodzi jeszcze korekta (f-ra korygująca)
    oraz nota. Jak coś pominąłem to z chęcią poczytam korekt ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)