  • Data: 2002-09-26 09:33:10
    Temat: Re: Faktury VAT MP po nowelizacji
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HANIA wrote:

    > Napiszcie proszę, czy ja to dobrze rozumiem.
    > Jeśli nie wybiorę metody kasowej, a tylko kwartalny cykl rozliczeń,
    > wtedy nie musi być zapisu "Faktura VAT-MP".

    Nie musi

    > Jeszcze jedna wątpliwość. Czy dla firmy, która rozlicza się na
    > dotychczasowych zasadach (miesięcznie) będzie miało jakiś wpływ na
    > rozliczenie podatku naliczonego, to że otrzyma fakturę z napisem
    > "Faktura VAT-MP"?

    Tak, będzie miało. Patrz Rozp M.Fin Dz.Ust 155/2002 poz 1290
    Minister zaproponował w sejmie korzystny dla podatników przepis, a
    następnie wydał do niego rozporządzenie wykonawcze tak zagmatwane, że
    podatnik korzystający ze swojego prawa będzie ryzykował utratę klientów.
    Skutek praktyczny będzie taki, że niewielu się odważy.
    A tak poważnie jeśli płatność będzie w dniu odbioru faktury to trzeba
    będzie tylko dopilnować by ta data pojawiła się na fakturze. Przy
    zapłacie późniejszej sprawa się znacznie komplikuje