  • Data: 2005-10-14 19:50:26
    Temat: Re: Faktura z kwietnia... jak zaksięgować
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO zdecydowanie nie może - bo prawo do zaliczenia VATu w KUP
    > istnieje tylko wtedy jeśli podatnik NIE MOŻE odliczyć VATu
    > a nie wtedy kiedy NIE CHCE.

    no i nie moze odliczyc, minal okres dany i jeden po - i dupa, VAT przepadl;>

    > Obowiązku odliczania nie ma - ale nie odliczony "dobrowolnie" VAT
    > kosztem nie jest !

    sprobuj odliczyc VAT po obowiazujacych terminach nie robiac korekty -
    ktora rowniez jest prawem nie obowiazkiem;-)

    > Ano właśnie.
    > Skoro podanik MOŻE odliczyć VAT - to jakby NIE CHCIAŁ nie przysługuje
    > mu prawo do uznania za KUP :)

    no nie moze;-)))

    > Są.
    > Może VAT odliczyć albo z odliczenia zrezygnować.
    > Jednak dlatego że MOŻE go odliczyć - nie ma prawa do zaliczenia
    > w KUP tylko dlatego że NIE CHCIAŁ odliczyć :)

    moze go odliczyc jedynie w ramach:
    korekty, ktora jest naprawianiem czegos tam
    duplikatu faktury, o ktory rowniez moze wystapic
    a bezposrednio z danej faktury NIE MOZE
    a mowimy o danym dokumencie i co z niego moze wycisnac;>

    sam pisales kiedys, ze stanowisko urzedow juz sie zmienia
    stanowisko MF rowniez
    jest ponoc jakies orzczecznictwo nawet, ze w takim przypadku podatnik
    nie MOGL odliczyc VATu wiec w kup
    a jak bede w pracy to poszukam jakiegos wyroku;>