  • Data: 2006-12-01 21:15:16
    Temat: Re: Faktura z końca miesiąca a 7 dni...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Dec 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Zakup dokonany pod koniec miesiąca, ale po fakturę się zgłaszam dopiero po
    > paru dniach i otrzymuję ją już w nowym miesiącu. Jestem płatnikiem VAT...

    Kiedyś był opisywany przypadek, kiedy US udowadniał podatnikowi że
    otrzymał f-rę później (ale zasady odliczania VAT były restrykcyjniesze
    i mogło bardziej zaboleć) i... udowodnił.
    Podatnik dostał f-rę poleconym - przekopali listę z poczty i wykazali
    że na pewno dostał ją w następnym miesiącu po wystawieniu :)
    Znaczy: "w miesiącu otrzymania".
    Bez sensu, bo to wbrew zasadom VAT (powinno być "z dniem powstania
    obowiązku podatkowego"), no ale jest jak jest.

    pzdr, Gotfryd