  • Data: 2010-03-17 14:00:18
    Temat: Re: Faktura wyslana faxem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-17 14:15, mvoicem pisze:
    > W przypadku faktury emailowej - to US może traktować ją jako fakturę
    > która nie została wystawiona (tj. nie opuściła drukarki wystawcy).

    No ale skąd wiesz, że nie opuściła? Ja np. wysyłam PDFem klientowi, a
    potem dowożę drukowane z pieczątką i podpisem. Można więc powiedzieć, że
    dla tych klientów, co chcą, wysyłasz emilem, a drukowane do niszczarki,
    jak nie odbiorą przez jakiś czas.

    > W przypadku faktury faksowej, sam faks wskazuje na to że faktura została
    > wystawiona, bo żeby wystawca mógł coś wysłać faksem to w 99% musi
    > najpierw to wydrukować, potem zapchać do faksmaszyny.

    Niekoniecznie. Są metody faksowania bez skanera.

    > Problem jednak w tym że mimo że faktura została prawidłowo wystawiona,
    > to nie można jej wrzucić w koszty bo faks faktury jest tylko faksem
    > faktury, a faktura jest gdzieś tam u wystawcy (lub jego odbiorcy
    > śmieci). I to że faks faktury nie jest fakturą widać gołym okiem.

    Ano. Z tym się zgadzam w pełni. No cóż -- polskie prawo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek